משק בשעת חירום

ביטחון מים

תאגיד מי רעננה פועל  מדי יום למען שמירה על תקינותה של מערכת המים והביוב לרווחת התושבים. בד בבד  עם הפעילות השוטפת, הנדרשת להתנהלות מיטבית בחיי השגרה, עולה הצורך לתת את הדעת בנושא ההתנהלות בשעת חירום. אחריות התאגיד למתן שרות אספקת מים לתושב הנה אחריות כבדת משקל, מערכות המים והביוב חשופות לפגיעה ובכללן מערכות תשתית ההובלה למים וביוב.

יש לזכור כי מחסור במים ולו לכמה שעות, יתכן ויפגע באוכלוסיות מבוגרות,מוגבלות וכן בילדים בגיל צעיר. כל זאת מעבר לפגיעה המוראלית באוכלוסיה המנותקת ממים.

כדי לשמור על פעילות מיטבית גם במהלך תקופות משבר ואירועים בלתי צפויים גיבש התאגיד, יחד עם עיריית רעננה, תכנית פעולה למצבי חירום. בין היתר הכשיר התאגיד כוח אדם מקצועי לטובת הנושא. צוותי החירום מתורגלים באופן קבוע בסימולציות פעולה המדמות מצבי אמת על ידי שימוש בציוד ייעודי העומד בתקנים ומוכן לשימוש בכל עת.
דיווח על מיקום תחנות חלוקת המים בעת חירום יתפרסם באתר מי רעננה, באתר העירייה ובכלי התקשורת.

 

אחראי על ביטחון מים בשעת חירום

שגיא ארז, ממונה לשעת חירום

תאגיד מי רעננה

טלפון: 050-3711595

דוא"ל:  sagy@mei-raanana.co.il

 

ביוב בחירום

שיבוש באספקת המים, כפי שנובע ממצבי החירום- החל ממצב 3   משפיע  ישירות על מערכת הביוב משום שמערכת זו תלויה בפעילותה התקינה והסדירה של מערכת המים. כמו כן  ייתכנו  מצבי פגיעה ישירים במערכת הביוב כגון פגיעה בצנרת או פגיעה בתחנות השאיבה ובמתקני הביוב. פועל יוצא הן תקלות בסילוק מי השפכים, האטה בזרימה הסדירה וניקוז לקוי הגורם להצפות. גם במקרה זה נערך התאגיד באופן מקצועי ואחראי על מנת לתת מענה מהיר ויעיל לנזקים העלולים להיווצר במערכת הביוב בשעת חירום.
ערכת סניטציה ביתית: מומלץ להצטייד מראש בערכה שתסייע במצבי חירום בהם מערכת הביוב אינה תקינה או שכמות המים מיועדת עבור שתייה בלבד. הערכה תישמר בחדר הממ"ד או בכל מקום נגיש אחר, יבש וקריר. יש ליידע את כל בני המשפחה על מיקום הערכה.
הערכה תכלול: חבילת מגבונים, ג´ל אנטי בקטריאלי מחטא, כלים חד פעמיים, מגבות נייר, שקיות אשפה ושקיות סניטציה (ניתנות לרכישה ברשת האינטרנט). כל אלה יסייעו לשמור על היגיינה אישית וסביבתית במצב החירום.