דוחות איכות המים

כמאתיים ק"מ של צנרת תת-קרקעית פרושה ברחבי העיר רעננה המספקת מעל  כשישה וחצי מליון מ"ק מים לכ- 80,000 תושבים לשימוש פרטי, ולצרכי חקלאות ולתעשייה. עיקר הכמות מגיעה מ-8 בארות המשמשות להפקת מי שתיה, הפזורות ברחבי העיר. יתרת המים מסופקת על ידי חברת מקורות.

מעקב אחר תקינות מערכת המים

בעזרת מערכת בקרת מים אלחוטית ומשוכללת, עורכים עובדי התאגיד מעקב שוטף בכל הקשור לתקינות מערכת המים ברעננה, כולל מפלסי המים ב-7 בריכות האגירה, לחצים במערכת המים, כמויות המים המופקות מכל באר בנפרד, איכויות המים ותפקוד מערכת חיטוי המים.

דיגום בקטריאלי של המים

מדי שנה מכין תאגיד המים ובשיתוף משרד הבריאות תוכנית דיגום מפורטת למי השתייה בעיר, במטרה לבדוק עמידה  בתקני האיכות הבקטריאלית של המים המסופקים לרשת המים העירונית. התוכנית קובעת את נקודות הדיגום ברשת אספקת המים בעיר ובמתקני ההפקה המים השונים, אשר מהן נלקחות דגימות בתדירויות שייצגו נאמנה את פריסת רשת המים בעיר. דגימות המים נערכות באזורים שונים בעיר ובעיקר בנקודות רגישות, כמו בקרבת גני ילדים, בתי ספר וכדומה.ברשת המים העירונית פזורות כ- 30 נקודות דיגום מפוזרות ברחבי העיר,שבהם נילקח עפ"י התוכנית הדיגום ע"י דוגם מוסמך ומעוברות למעבדת מים של משרד הבריאות, תוצאות הבדיקה מעוברות ישירות למעקב במשרד הבריאות, ולתאגיד המים.

דיגום כימי של המים

לצד הדיגום הבקטריאלי, נערכים גם דיגומים תקופתיים של המרכיבים הכימיים המעניקים למים את טעמם ומשפיעים על איכותם. חשוב לציין כי במידה ונמצאת במי בארות תכולה גבולית של מזהם - נסגרות הבארות, או שמי הבארות עוברים טיפול להרחקת המזהם או שהמים נמהלים באמצעות צמתי מיהול ע"י מערכת בקרת מים , וזאת באישור ובפיקוח של משרד הבריאות. לרשת האספקה מוזרמים מים עפ"י התקנות של משרד הבריאות " איכותם התברואתית של מי השתיה"                                                        

כיצד אנו שומרים על איכות המים

מי רעננה מבצעת פעולות רבות על מנת להגן על מקורות המים ורשת המים, ולמנוע חדירות מזהמים מיקרוביאליים או כימיים. ביניהן ראוי לציין במיוחד את פעולות הניקוי והחיטוי של כל מאגרי המים והמגדלים, המתבצעות אחת לשנתיים, איטום קווי ביוב דולפים וביטול בורות ספיגה.
חשוב גם שאתם, צרכני המים, תהיו מודעים לחשיבות מניעת זיהום בתחום הנכס שברשותכם ותוודאו שאין סדקים או שברים במערכת הביוב הפרטית שבחצר, אשר עלולים לאפשר דליפות של ביוב לקרקע, ומשם לזהם את מי התהום.

תכנית רב שנתית להחלפת קווי מים

 על מנת לשמור על איכות המים, העוברים בצנרת התת-קרקעית, ולמנוע דלף מים מהצנרת, אנו פועלים על פי תוכנית רב שנתית להחלפת קווי מים ישנים בחדשים. אנו משתדלים לבצע את העבודות במהירות וביעילות, תוך ניסיון לצמצם את אי הנוחות, העלולה להיגרם לכם. עבודות מתוכננות מתפרסמות בעיתונות המקומית וכן נשלחות הודעות לכל התושבים, אשר בבתיהם צפויים שיבושים באספקת המים. במקרים של עבודות חירום, מופצת ההודעה ברמקול. בכל מקרה של שאלה, בעיה או הצעה, הנכם מוזמנים לפנות למוקד העירוני 107, ועובדי מי רעננה יעשו כל שבידיהם לסייע  כנדרש.

קשיות מים

קשיות המים

קשיות המים הינה ערך הנמדד בנוכחות של שני מינרלים עיקריים, קלציום (סידן) המיוצג ע"י האותיות Ca ומגנזיום המיוצג ע"י האותיות Mg. ככל שריכוז המינרלים גבוה יותר במים, אז המים נחשבים למים יותר "קשים". מקור המים הקשים הינו מקידוחים השואבים מים מהאקוויפרים העשירים בסלעי סידן ודולומיט. בשל המסת המינרלים שבסלעים מתקבלים מים בעלי ריכוז סידן ומגנזיום גבוה

למי שתייה ארבע רמות קשיות המוגדרות בריכוז אקוויולנטי של מג"ל CaCO3 :

מים רכים            0-60 מג"ל
מים בעלי קשיות בינונית         60-120 מג"ל
מים קשים                            120-180 מג"ל
מים קשים מאוד  נחשבים   מעל 180  מג"ל

יצוין כי במדינת ישראל בתקנות בריאות העם  מי השתייה לא קיים תקן לקשיות המים המסופקים .

 

ברעננה המים מסופקים עי  שאיבה עצמאית מבארות, מים מותפלים ומים הנרכשים מהמערכת הראשית של מקורות. 

ממוצע  הקשיות של מי השתייה  בעיר רעננה הוא  280 מג"ל 

ולכן המים מוגדרים  כמים קשים מאוד.

* המבקשים מידע לגבי  מדיחי הכלים  יש להתייעץ  מול הספק  ולעדכן שהמים הינם  מוגדרים  "כמים  קשים   מאוד"  מעל 180 מליגרם לליטר .

 

 

דוחות איכות המים: